zondag 22 juni 2008

zondag 22 juni 10.00 uur

We zijn alweer een week thuis en ik heb nog niets op de site gezet. Schandalig vind ik zelf. Maar hier is ie dan.

Het is natuurlijk lekker om weer thuis te zijn met z'n allen, maar het valt ook niet mee.
Wendy heeft veel buikpijn en is moeilijk in beweging te krijgen. Maar we gaan haar nu harder aanpakken en haar met lichte dwang toe zetten te bewegen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak de zwakke schakel ben, vind ik het weer zielig dat ze zoveel buikpijn heeft en dan ga ik weer alles voor haar doen. Maar vanaf vandaag ga ik heel erg mijn best doen om niets meer voor haar te doen.

Zoals jullie al gelezen hebben is Wendy gek van zwemmen. In het ziekenhuis heeft ze dan ook genoten in het zwembad. Nu heb ik aan de direkteur van "De Krim"(vakantiepark bij ons dorp)
gevraagd of we voor openingstijd gebruik mogen maken van het zwembad. En dat mag! Fantastisch! Maar dit houdt natuurlijk in dat we 's ochtends voor 10 uur in het zwembad moeten zijn, maar Wendy is 's ochtends het minst, dus dat wordt nog een uitdaging.

Opzich gaat het met Wendy goed. Dat houdt in dat de situatie niet slechter wordt, maar helaas ook niet veel beter. Saturatie blijft netjes, ze ademt rustig. Maar we willen zo graag meer. En daarvoor moeten we dus strenger zijn.
Met de medicatie gaat het goed, al is het wel een heel werk.

Jan en ik zijn weer begonnen met werken, al is het nog op aangepaste wijze. Heerlijk weer even iets anders dan thuis. Het is wel weer wennen. Vooral voor Jan, die toch lichamelijk zwaar werk doet, is het na maanden van niets doen, weer een kwestie van eelt kweken op de handen en een stijf lijf.
Vrijdags is Jan thuis en dan ga ik werken. Ik moest echt weer even bedenken hoe het allemaal ook weer ging, maar als je eenmaal weer bezig bent, komt het snel weer boven.
Het is heel erg fijn dat onze werkgevers zo behulpzaan zijn. Dat is echt een hele zorg minder.

Kevin heeft nu vakantie (alleen vrijdag nog rapport ophalen) en heeft het dus druk met voetballen.
Hij is veranderd, hij is nu echt aan het puberen, hij gaat groeien(!), maar hij is ook naar Wendy toe wat zorgelijker (niet te overdreven natuurlijk).

Wendy en ik zijn dinsdag even naar haar klas geweest. We hadden van de vrijwilligers van het UMCG TeeVee diploma's meegekregen voor alle klasgenootjes en die hebben we gebracht.
Toen Wendy binnen kwam werd iedereen gelijk stil. Juf vertelde dat zij dat nooit zo snel voor elkaar kreeg. Ze waren blij om Wendy weer te zien en Wendy was ook blij om weer even op school te zijn. Van juf kreeg ze de nieuwe klassefoto. En vrijdag is juf ook nog even thuis langs geweest om bij te praten. Wendy is trouwens gewoon over naar groep 7! En juf Aya is volgend jaar weer haar juf!

Van de week stond de schooltandarts bij school, daar mochten we zo binnen komen lopen op een tijdstip dat Wendy zich lekker voelde. Gelukkig geen gaatjes!

Woensdag gaan we weer voor controle naar Groningen. Spannend!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

heeeiiii Familie Abma!!!

Leuk dat jullie hier ook kunnen zwemmen!! Werken geeft afleiding he:P!!! Leuk dat Wendy juf Aya volgend jaar weer krijgt in groep 7!! En de tandarts is ook goed verlopen!!! Sterkte en zet hem op!

jolien

Anoniem zei

haay
leuk dat je op de krim mag zwemmen

Anoniem zei

Hallo luitjes Wat heerlijk dat jullie weer als gezinnetje bij elkaar zijn op het eiland.Wezijn woensdagavond weer thuis gekomen en hoorde van Petra en de kinderen,dat jullie in het weekendals verrassing thuis kwamen. ik zal voor jullie duimen dat het woensdag een goede uitslag is.Geef Wendy maar een dikke pakkert groetjes Rita en Dik Schoorl

anne-marie zei

Hoi Fam abma
Elke dag uitgekeken en aan jullie gedacht.
Fijn dat het jullie toch redelijk naar de zin hebben.
Hoop dat het normale leventje zo zijn gang mag gaan.
Wendy conditie gaat kweken.
IK volg nu de mannen en vrouwen die in vichy aan de europese spelen voor getransplanteerden mee doen.
Zou toch fijn zijn als onze kanjers ,wendy en dean,daar later ook aan mee konden doen
Groet liefs anne-marie

Anoniem zei

he wendy en familie,
Heerlijk weer thuis en weg uit dat ziekenhuis. Weer in je eigen omgeving en op jullie eigen stekkie.Veel sterkte vanaf het strand van paal28. Dikke kus.
Stelios,Ivonne en de meute van paal 28

Anoniem zei

Hoi allemaal,

fijn dat het naar omstandigheden goed gaat thuis.
helemaal te gek, dat jullie op de krim komen mogen zwemmen, ik hoop dat haar conditie op deze manier goed vooruit zal gaan, en zo de vooruitgang zal zal stimuleren.

fijn dat jullie ook weer kunnen werken, dan komen jullie ook weer in jullie ritme, en weer onder de mensen, inderdaad zal je niet gauw van deze werkgevers vinden, die zo met jullie meeleven, en jullie ook de kans geven om bij Wendy te kunnen zijn, zolang als nodig is.

Kevin zal het ook wel weer fijn vinden om weer bij elkaar te zijn.

ik hoop dat hij een goed raport krijgt, en door kan naar de volgende klas.

ook fijn dat wendy door kan naar de volgende klas, en weeer dezelfde juf krijgt, is toch wel lekker vertrouwd, en ze is van alles op de hoogte.

ik hoop ook dat woensdag de uitslagen goed zullen zijn, en dat jullie weer lekker terug kunnen naar huis.

wij duimen allemaal voor jullie.

allemaal een dikke kus.

Groetjes van ,

Petra, anton, ricardo, kim en natuurlijk ma en gijs.

Anoniem zei

Goedemorgen familie
Wat fijn dat jullie het zwembad mogen gebruiken.Goed voor het dagritme,op tijd uit bed,zo naar het zwembad,zachtjes de training opbouwen en vooral genieten van het masserende water,helpt misschien ook nog wel de buikpijn te verlichten dat zou mooi zijn.
Kevin en Wendy ik begrijp dat jullie allebei over zijn op school,gefeliciteerd en alvast een hele fijne vakantie.
Dat werken gezond is merken jullie nu zeker ook wel, knop om, een andere omgeving,andere verhalen en na gedane arbeid weer naar je eigen huis en gezin.Ook heel bijzonder zoals jullie werkgevers hebben meeegewerkt.
Nu wens ik jullie nog veel sterkte een woensdag.
groetjes uit maasland