donderdag 7 augustus 2008

woensdag 6 augustus 15.15 uur

De wekker gaat. Het is woensdag. Snel er uit.
Een paar uur later zijn we (Wendy, Gemma en ik) in Groningen.
Alle onderzoeken zijn weer snel gedaan. Vandaag zijn we weer bij dokter vrijlant.
Zij is weer tevreden. Gewicht 27,55 kg. Foto ziet er hetzelfde uit. Bloed is oke.
Longfunctie is nagenoeg het zelfde als vorige week.
De bloeddruk is goed. Na overleg met de nefroloog hebben ze besloten om de hydrochloorthiazide (plastablet) voor de nacht te stoppen. Weer een medicijn minder!
Van de week hadden we van de diëtiste een proefpakket gekregen van drinkvoeding. Gelukkig zaten er een paar dingetjes tussen die Wendy lekker vind! Het eten gaat zowiezo goed deze week. Ze zegt nu uit zichzelf: "Ik neem een aardappeltje!" Nou ik kan jullie verzekeren dat dat als muziek in onze oren klinkt!
Alleen Wendy haar kaakspieren zijn natuurlijk niet getraind. Dus heeft de diëtiste Meta (fysio) hierover geïnformeerd. En nu moet ze met kaugum, haar kaakspieren trainen.
Meta had trouwens een niet zo'n leuk bericht: we stoppen met zwemmen in het UMCG. Dit was bedoeld om Wendy aan het bewegen te krijgen. En dat doel is bereikt. Wendy heeft het nog voor elkaar gekregen, dat we nog drie weken mogen zwemmen. En dan is het af. Jammer!!!! Dit is echt het moment van de week waar ze naar uitkijkt! Maar ik begrijp ook wel dat we daar niet door mee kunnen blijven gaan, puur omdat Wendy het zo ontzettend leuk vind.

Zo het verplichte gedeelte van vandaag zit er weer op. Nu even snel naar de Ikea. We zijn nog nooit zo snel door de Ikea gelopen. Maar ja Wendy zal en moet vandaag naar het tuincentrum in Sneek. Dat beloof ik haar namelijk al een paar weken, maar het kwam er steeds niet van.
Maar toen we er eenmaal waren, viel het heel erg tegen. De Boet is veel en veel gezelliger.
En de dag eindigde nog "gezelliger" voor Wendy. Ze zat zo te zeuren om de MC Donald's dat ik ben door gereden. Hopelijk is het een goede les geweest.

3 opmerkingen:

Fam. Bagchus zei

Zo zo, ik lees allemaal goede berichten. Wat fijn. Wendy, het is zeker wel erg fijn dat je minder medicijnen hoeft te nemen. En de rolstoel heb je ook vakantie gegeven. Geweldig. Ik denk dat je het heel fijn vindt om weer thuis te zijn. Zo te lezen ben je er flink van opgeknapt. Moet je nu weer naar school maandag. De vakanties zijn bij jullie toch afgelopen? Isabelle en Stefan hebben nog 3 weken. Het zal vast erg leuk zijn om al je klasgenoten weer te zien. En de juf natuurlijk ook. Gaat Kevin ook weer beginnen? Nou alvast succes. Groetjes van Pamela, Leonard, Isabelle en Stefan.

Anoniem zei

Hoi Allemaal,

Geweldig dat alles goed gaat, ook met het eten.
wij hopen dat de verjaardag van zaterdag gezellig is geweest, wij konden helaas niet komen, en ma is ziek en ligt op bed.
we komen wel een andere keer.
nou Kevin en Wendy wensen we weer veel succes op school.

allemaal de groetjes, de boompjes.

Anoniem zei

hoi Wendy en de rest.
Nu is er duidelijk iets misgegaan
Zit ik te bellen met Jan zou Andre wel even de reactie afmaken en verzenden, mooi niet dus !
Doe ik het maar weer overnieuw.
Het is fantastisch allemaal daar met Wendy, super!!!!.
Inmiddels weer naar school onder je leeftijdsgenootjes dat is ook wel weer fijn, lekker gein maken.
Doei Andre en Nel
xxxxxxxx