donderdag 13 maart 2008

donderdag 13 maart 16.45 uur

Nu Wendy al van alles en nog wat is verlost, is er niet zoveel meer te melden op medisch gebied. Alles gaat nog steeds goed. De Tacrolimus-spiegel schommelt nog wat, maar daar wordt aan gewerkt.

Het is nu vooral oefen. Wendy zei vanochtend dat ze net een baby van 10 jaar is. Maar oefening baart kunst en Wendy wil graag verder, hoewel het soms een beetje eng of moeilijk is.

Morgen gaan we voor het eerst weer een longfunctie blazen. De dokter zei dat we er niet te veel van moesten verwachten, maar het gaat al zo goed en dan hebben ze een begin-waarde.

En ja wel, ze zijn langs geweest. De clini clowns!! Helaas mochten ze niet bij Wendy op de kamer, want ze heeft een Clepsella-bacterie. Deze is niet schadelijk voor Wendy, maar ze willen hem niet door het hele ziekenhuis hebben.
Dit was wel jammer, maar ze hebben voor de deur wat gedaan. Ze probeerden een luchtzak kapot te slaan.

Het is echt ongelofelijk, maar vanochtend weer een STAPEL kaarten, van vrienden, familie, klasgenoten van Wendy en Kevin, dorpsgenoten, maar ook van familie van familie (snap je wat ik bedoel?) en van kennissen van familie, enz.

En de reacties voor de weblog: van down under, familie die ik (jammer genoeg) zeer weinig zie en buren die zelf geen computer hebben,maar bij familie een reactie op de weblog zetten.

We krijgen ook kaarten en reacties van mensen die zelf, of hun kind, op de lijst voor transplantie staan of hebben gestaan. Dit is wel heel erg speciaal, wij wensen jullie ook heel veel sterkte toe en hopen dat ook bij jullie de nieuwe longen snel komen. En dat na deze zware periode er weer zonneschijn zal zijn!!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Wendy,

Je kent mij niet, maar ik kwam je blog tegen op longtransplantatie.nl.

Ik sta zelf ook op die site (lisa kattenberg)

Ik wilde je even heel veel succes wensen met aansterken. Maar zo te lezen lukt dat best al goed. Je zit al op een stoel enzo! Dus dat gaat de goede kant op.

Nou meisje, zet m op! En ik hoop dat je er heel lang van mag genieten!

Groetjes Lisa

Marjolein zei

Hey meid

Wat een goede verhalen weer voor vandaag. Niets te melden, super hoor.

Het oefenen is inderdaad zwaar maar dat gaat vast steeds een stukje beter en voor je het weet gaat het ook ineens een stuk sneller.

Succes morgen met de longfunctie, ik benieuwd!

X

Anoniem zei

Lieve Wendy.
Soms ben ik(helaas)niet zo vrolijk.
Maar als ik aan jou denk word ik helemaal warm van binnen en voel ik me super-tof!
Ik hoop dat je supersnel weer op school komt met een gezond lijf.
Heel erg veel kusjes van Ninamarije.

Ps:heb je mijn kaartje nog ontvangen van school?

Anoniem zei

Hallo daar Wendy en familie! Fijn om te lezen dat het al zo goed gaat, ook al zal het meestal wel heel zwaar zijn. We hopen dat het snel nog beter met je zal gaan en dat je weer gauw je vader en moeder kunt plagen! Groetjes, Ivor, Méline, Ilse en Pelle

Anoniem zei

Toffe meid.

Het is een groot avontuur, maar het zal je lukken. Dat weten we zeker.
Jan en Truus Delfzijl

Anoniem zei

Lieve Wendy,
Wij hopen dat je snel op school komt, want de hele klas mist je wel hoor. En natuurlijk blijven we nog steeds duimen voor een snel herstel. Zo te horen gaat dat nog steeds heel goed. Heeft het kuikentje een mooie plek gekregen? Wat zal het lekker zijn als je thuis weer in je eigen bed kan slapen. Dat lijkt elke dag een stapje dichterbij te komen.
We hebben nog een raadsel voor je (als je daar al aan toe bent en nog niet te moeilijk!): Welke bus kan niet rijden.....? (Kevin, denk er aan: niet voorzeggen!!!)

Heel veel groetjes en we blijven duimen, van groep 6!

Anoniem zei

Dag Wendy, Kevin, Jolanda en Jan,
wat gaat het ontzettend snel allemaal. Je gaat echt met sprongen vooruit, Wendy. Het is natuurlijk geluk hebben als alles zo goed gaat, maar jullie werken er zelf ook heel hard aan mee. Ik vind het super dat jullie je met het hele gezin zo inzetten.
Wat is post krijgen toch leuk, he? Kijk je er elke dag naar uit, Wendy? Hoeveel kaarten heb je inmiddels al wel?
Groetjes, en hou je taai Wendy

juf Marian

juf Marian

Anoniem zei

Hallo Wendy,

Vandaag had ik mijn collega, jouw vader Jan aan de telefoon en hij vertelde dat het heel goed met je gaat. Harstikke goed, en nu maar alle dagen een stapje beter worden.
Je bent een "knokker" dus dat zal je wel lukken. Heel veel succes en we hopen jullie snel weer in goede gezondheid op Texel te zien. De groeten aan iedereen daar !

Anoniem zei

Hallo lieve Wendy.
Ik kom zowat iedere dag op je site want ik ben hartstikke benieuwd hoe het met je gaat.
Ik hoop dat ik je nog is op msn spreek want dat is natuurlijk wat sneller dan reachties achterlaten(hoewel ik dat ook hartstikke fijn vind hoor)
Ik hoop dat je niet zo snel achter het raadsel van groep 6 bent gekomen:P
Als dat wel zo is heb ik hier nog een raadsel voor je:wat heeft 21 ogen,maar kan niet zien?(enne..Kevin,niet voorzeggen he!)
Nou Wendy,Ik hoop dat je heel snel weer op school komt.
Heel veel liefs en kusjes van Ninamarije.

Ps:hier is het antwoord op het raadsel(maar pas echt lezen als je het zeker weet he,anders is het te makkelijk):
Een dobbelsteen:D