donderdag 6 maart 2008

Donderdag 6 maart 15.00 uur

Wendy heeft vannacht niet zo heel lekker geslapen. Dus we waren al snel bij d'r.
Ze moest van de nachtzuster alles zelf doen. Nou dat is niets voor Wendy!

Vanochtend om 8.45 uur zijn er al drie drains uit gegaan. Het verwijderen van hechtingen en pleisters was vervelender dan het uit trekken zelf. Wendy vond dit super eng, wat gaat er gebeuren en zal het pijn doen? Gelukkig is het weer gedaan.

De morfine is weer gedeeltelijk op continu gezet, zodat ze niet eerst pijn hoeft te voelen en dan pas kan drukken. Dit werkt goed, ze heeft daarna niet meer op de knop gedrukt.

Nu ligt ze lekker te slapen, en dat is hard nodig, ze is echt moe.
Maar ze is echt een kanjer, ze doet het zo goed!!!!!
Wat wel heel raar is, is dat ze zelfs geen zin heeft in tv kijken. Dit heeft ze de afgelopen tijd zoveel gedaan en nu heeft ze zelfs daar geen zin in.
Gelukkig had Johanna, de zuster, wel een boekje van Pinkeltje. Dat lees ik zo nu en dan voor.
Of we masseren haar voeten, dat vind ze ook heel fijn.

4 opmerkingen:

oost zei

Wat heerlijk om te lezen dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Rust maar lekker uit Wendy, dan knap je het snelste weer op. Het ruimt al lekker op met de toeters en bellen bij je. Lieve groetjes voor jullie allemaal!

Jacco, Gemma en Sara

Anoniem zei

Fijn Jolanda, dat het naar omstandigheden zo goed gaat met Wendy. Zij is niet de enige die het geweldig doet, jullie mogen ook trots zijn op jezelf, hoe vanzelfsprekend alle zorg ook is.
Lieve Wendy, ik stuur je een kaart, want mail alleen vind ik maar niets.
Liefs, juf Netty.

Marjolein zei

Hey meis
Zo te horen doe je het echt supergoed! Je bent een kanjer.
Ik had een tv bij mijn bed maar keek maar heel af en toe wat tv. De eerste dagen heb ik vooral veel geslapen, was ik even wakker en sliep ik zo weer even een half uurtje. Zo ging de dag snel voorbij.

Heb je ook een eigen kamer? Door al die leuke pseudo's die er eerst zaten.. Ik had dat wel, dat vond ik wel lekker want daardoor was het een stuk rustiger.

Wat super dat er al drie drains uit zijn! 2 luchtdrains en 1 vochtdrain denk ik? Dus heb je er nog maar een over, super! Dat gaat echt snel.

En dat je alweer zoveel zelf moet doen, dat klinkt ook goed. Als ze denken dat je dat nog niet kan dan zou dat echt niet zo zijn.

Veel liefs van ons!

Jan, Jolanda en Kevin
Hoe is het met jullie? Redden jullie het een beetje?
Heel veel sterkte en geef Wendy een dikke knuffel van mij.

Hans, Marian, Charlotte en Marjolein

Anoniem zei

lieve Wendy heel erg goed dat het goed met jou gaat ik hup dat je nieuwe longen het goed gaan werken
en dat je best wel wat dingen kan doen bijvoorbeeld gymen het zal leuk zijn als je mee doet groetjes carline