zaterdag 12 april 2008

zaterdag 12 april 19.30 uur

Deze dag kan ik in een woord samenvatten: SPUGEN.
Wendy heeft van 10 uur tot halverwege de middag aardig gespuugd. De medicijnen van 8.00 uur waren uiteindelijk om een uur of 15.00 eindelijk ingenomen. Hoofdpijn en buikpijn maakte deze dag voor Wendy heel erg vervelend. De afdelingsarts denkt dat het buikgriep is. Maar wij hebben een andere opvatting. Wendy gebruikt normaal gesproken pillen voor de vertering van vetten (creon). Volgens de dietiste hoeft dit niet bij deze sondevoeding. Dus krijgt ze al een hele tijd geen creon meer. Vanochtend dreef er vet op haar ontlasting. Dus het vet wordt niet opgenomen. Na herhaaldelijk duidelijk maken aan de verpleegkundigen en de zaalarts hebben we nu "toestemming" om weer creon te geven. Nu maar hopen dat dit helpt. Wij hopen natuurlijk van wel, dan heeft onze intuitie ons niet in de steek gelaten.

Vanmiddag liep er een meneer al zoekend op de afdeling. "Dat is meester Cor!" zeg ik tegen Wendy. "Nee joh!" antwoordt Wendy. Nou mooi wel dus! Wat een verrassing! We zijn weer op de hoogte van alles op 'het Durperhonk', dit is de school van Wendy en meester Cor is de direkteur. Namens het hele team kreeg Wendy een mooi boek. Allemaal heel erg bedankt! Het was wel jammer dat Wendy niet toppie was, anders hadden we meester Cor even rondgeleid door het ziekenhuis.

De bloedsuiker van vanochtend was laag, dus er gaat weer wat van de hoeveelheid insuline af. Voor de kenners: Wendy krijgt nu voor iedere portie sondevoeding 1 eenheid Novorapid en voor de nacht sondevoeding 1 eenheid Novorapid en 1 eenheid Lantus.

Gelukkig zit Wendy er al weer heel wat beter bij nu. We hebben zonet nog gezellig een potje Triviant gedaan samen met Nienke. Haar broer Lars is sinds gisteren onze nieuwe "buurman"! De familie van Nienke en Lars kennen we uit het Ronald MC Donaldhuis, dus dat is wel gezellig. Anne (moeder van Lars) en Jan kunnen nu gezellig samen te roken. En Nienke komt regelmatig even buurten.

Het bad hebben we helaas niet gevuld vandaag, nu maar hopen dat het morgen wel lukt. Dan kunnen we de familie Abma fris en fruitig ontvangen!

13 opmerkingen:

Marjolein zei

Hè wat balen dat je je vandaag niet zo lekker voelde. En was stom van de dietiste dat je geen Creon hoefde te nemen volgens haar. Als ik het zo hoor kan je dat maar beter wel doen inderdaad. Dan kom je misschien ook wel wat aan!
Kan het misschien ook komen van de patat die je had gegeten? Of misschien brood met smeerkaas als je dat de afgelopen dagen nog hebt gehad? Want daar moet natuurlijk wel Creon bij..

Liefs, Marjolein

Anoniem zei

heaaii allemaal

Ik heb echt heel veel zin in morgen...!!
Ik hoop dat je dan weer wat beter voelt :)
Morgen spreken we elkaar gelukkig weer :)
Gaan we gezellig trivianten. ofzoo iets

HEEELLLEEE DIKKE KUZZZ VAN MARLEEN

Tot morgen.....

Anoniem zei

Hoi Wendy,
Ik hoop dat je minder buikpijn en vet ontlasting hebt. Wat raar he dat je geen creon hoefde te nemen. Mijn zus met cf was ook dieetiste en sondevoeding moet ook gewoon verteerd worden dus altijd verterings enzymen vooraf.
Ben je goed in triviant ik vindt het een leuk spel.
veel sterkte nog groetjes van manon cfer 36 jr.

Anoniem zei

Blij om te lezen dat alles toch heeeeeeeeeeeel langzaam vooruit gaat!!!

We hopen allemaal je weer op Durp te zien!!!

gr Inge Sjoerd en Remko

anne-marie zei

Hoi WEndy
wat vervelend dat je zon misselijke dag gehad hebt.
Hoop dat de enzijmen werken,wat fijn dat je schoolmeester op bezoek kwam, dat heeft toch wel iets speciaals.Wens je een fijne zondag> Hoop dat jij je toppie voelt.
groetjes,ook voor je ouders. anne-marie

Alida zei

Hallo Wendy,
Ik hoop dat je vannacht lekker hebt geslapen. En belangrijk: dat je niet meer hoeft te spugen.
Ik lees dat je allemaal leuke mensen op bezoek krijgt. Daar wil je toch van genieten.

Moet nog even zeggen dat ik je een dapper meisje vindt!

Groetjes van Alida

Anoniem zei

Hoi Wendy en de rest.
Wat vervelend al dat gespuug.
Gelukkig gebeuren er ook leuke dingen,zoals en nieuwe buurman,,z'n zus die komt trivianten en Meester Cor.
Wat fijn dat er zoveel lieve mensen om jullie heen .
Groeten uit Vlaardingen.
Dikke kus van Andre en Nel

Anoniem zei

hallo Wendy en de rest van de familie hier weer een reactie uit maasland.Na een weekje er tussen uit geweest te zijn,vlug de site opgezocht en de avonturen gelezen. Wat kan er veel gebeuren in zo'n week: geen infusen, diploma's, leren prikken,wat ik heel erg knap vind,ik hou persoonlijk alleen maar van haak en breinaalden, lekker in bad, en de vervelende dingen noem ik maar niet op vergeet die maar snel. Nu nog wat aankomen,kan je de kok niet vragen alleen extra lekkere dingen te maken ? Nou Wendy ik blijf je avonturen volgen en doe de groeten aan de familie
nel de wilt

Anoniem zei

Hoi Wendy, je kent mij waarschijnlijk niet maar ik ben via Marjolein op jou site gekomen. Ik heb zelf ook cf. Ik wil zeggen dat ik heel blij voor je ben dat je nu getransplanteerd bent! Wel vervelend dat je zoveel moet spugen en dat de dietist niet zo goed naar jullie wil luisteren! Ik hoop dat de creon goed zijn werk gaat doen!
Groetjes laura

Anoniem zei

haay wendy en jolanda:)
Jammer dat het wat minder gaat er komen twee briefen aan maar een die is een betje oud vergeten op de buss tedoen Nou ja hij komt er aan ;)
Ik hoop dat je de karten een betje leuk vind wand dan koop ik er nog een paar vind ze wel lolligg:)
Leuk dat meester corr nog kwamm:)


X-X+XXXX-JenniferXXXX+X-X-X

Carla's Fashiontrain zei

hoi wendy! jemig meisje wat moet je toch een hoop meemaken met dat kleine lijfie van je ik heb weer vol verbazing zitten lezen ...wat een gedoe allemaal he! nou het is maar goed dat in dat kleine lijfje van je een karakter een uithoudingsvermogen en een willetje zit waat menig bouwvakker jaloers op zou zijn!!! hahahaha nou wijfie volhouden en laat ze een poepie ruiken daar he!(zonder te spetteren natuurlijk) hahahaha een hele dikke pakkerd van ons in hilversum!!

Anoniem zei

Hoi familie ,
wat vervelend allemaal hoop dat je door nu creon te slikken snel van dat spugen en vervelende gevoel af bent. Leuk dat meester Cor even bij je langs kwam. Hier gaat alles z`n gangetje redelijk goed weer en de lantaarnpaal aan de overkant doet het nog steeds niet, dus het is nog steeds zeer donker aan de overkant, we hopen dat daat snel verandering in komt, sterkt allemaal en de groetjes van de overburen....
Joke

Anoniem zei

Wat vervelend voor je dat je zo moest spugen, Wendy! Ik hoop voor je dat dat snel weer beter wordt.
Je bent een echte kanjer, dat wordt al meer duidelijk!
Heb je al lekker gebadderd? Dat moet toch heerlijk zijn. Groetjes Margreet