maandag 2 juni 2008

maandag 2 juni 20.00 uur

Sorry, de update van gisteren is er bij in geschoten. Wendy heeft heerlijk in bad gezeten en we hebben natuurlijk naar miljoenenjacht gekeken. Jammer, Gemma dat jullie dat gigantische bedrag niet hebben gewonnen. We hebben jullie niet in beeld gezien. Jullie wel? Ik kan me voorstellen dat jullie een hele leuke dag hebben gehad.
En toen we daarna naar bed gingen, bedacht ik me dat ik nog niets had geschreven.
Maar er was toch niets bijzonders te vertellen, dus heb ik het zo gelaten.

Nu het nieuws van vandaag.
Gewicht 23,3 kg.
Foto is iets beter.
Longfunctie:FEV1 29%

Maar vanmiddag zo rond een uur of 5 kwam dokter Koppelman. En hij had weer niet zo'n goed nieuws. Wendy moet weer een infuus! Houdt het nou niet op!!
Het zit zo: De artsen hebben de keuze tussen afstoting en infectie.
Nu net na de OKT3 is afstoting heel onwaarschijnlijk, dus gaan we de weg van infectie in.
Wendy heeft een Stap. Aur. (bacterie) in haar sputum en daar kreeg ze al oraal floxapen voor.
Maar om deze bacterie een flinke klap te geven wordt de floxapen nu intraveneus gegeven.
En krijgt ze er oraal nog een andere antibiotica (citromax) bij.
In eerste instantie wordt de intraveneuze kuur een kuur van een week en dan wordt er gekeken of dit afdoende is geweest of niet.

Woensdagmorgen hebben de kinderlongartsen overleg met de longartsen voor volwassenen en dan zullen ze ook Wendy bespreken. Hopelijk horen we daarna een beetje waar we nu staan.
Ben heel erg benieuwd.

Wendy heeft vandaag trouwens heel erg haar best gedaan. Ze heeft aardig gelopen en is zelfs de trap op geweest naar de helicopter! Met als gevolg dat ze nu heel erge spierpijn heeft in haar benen. Nu is het de kunst om toch, ondanks het infuus, in beweging te blijven. Anders moeten we steeds weer helemaal opnieuw beginnen en dat schiet dus niet op.

Fam. Burgman: We hebben de films ontvangen. Heel erg leuk! We hebben vanmiddag al naar Afblijven! gekeken. Wat een leuke en goede film is dat.

De kaarten-teller staat alweer op 130!! De kamer wordt alweer een stuk gezelliger!

Alhoewel het steeds moeilijker wordt om de moed er in te houden, zullen we toch weer door moeten gaan. Voor Wendy wordt het natuurlijk ook zo ondertussen een lang en oneindig verhaal.
Infuus eruit, ander infuus er weer in. Eigenlijk had ze vandaag een gesprek met een kinderpsychologe, maar deze afspraak is niet door gegaan. Ik hoop dat het gesprek toch snel kan plaats vinden, want ik denk dat dat wel goed is voor Wendy. Ze moet de hoop niet gaan opgeven.
En vertrouwen houden in een goede afloop.

Het valt voor ons ook niet mee om maar positief te blijven. Als je ziet in welke hoeveelheden de medicijnen in dat lijfje gaan, snap je niet dat ze niet opknapt, of dat dat lijfje dat allemaal aan kan.
We snakken zo langzamerhand naar "de normale wereld" die zo ver weg lijkt nu. Maar natuurlijk laten we onze dappere dame niet alleen hier. Dat willen en kunnen we ook niet. Maar ons gezin is al 3 maanden niet compleet en dat is een hele lange tijd. En dat voelt natuurlijk niet goed, we missen Kevin en Snoepie heel erg. We weten dat ze goed worden opgevangen en dat scheelt natuurlijk wel, maar ik prijs de dag dat we weer allemaal echt thuis zijn.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Jongens, jongens houdt het dan nooit op! Weer een infuus wat vervelend weer voor Wendy. Moedt houden hoor de dag komt dat ook voor jullie weer het zonnetje gaat schijnen. We hopen deze week even langs te kunnen komen.
Hou jullie taai!!

Arie-Marjan-Debbie en Melenie

Fam. Bagchus zei

Ja, wat zal ik zeggen. Ik weet het niet. Ik kan jullie alleen maar opbeuren. Ik begrijp dat jullie heimwee krijgen naar elkaar. Het is ook niet leuk zo. Het zal voor Kevin ook niet leuk zijn. Ik hoop en wens dat hij goed begrijpt dat jullie in Groningen zijn bij Wendy en ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft bij zijn logeeradres. Nu maar hopen dat het allemaal een beetje op gaat schieten.
Wendy, je bent een taaie hoor. Hou vol hoor! Doe de groeten aan je pappie en mammie.
P.S. heb je de laatste aflevering van Anubis nog gezien. spannend was het zeg!.
groetjes,
Pamela en de rest

Anoniem zei

goedemorgen, nou wat balen he maar idd niet de moed laten zakken hoor we blijven duimen en denken vaak aan jullie en ook aan Kevin, kop op! Dikke knuf Margreet

Anoniem zei

goedemorgen, nou wat balen he maar idd niet de moed laten zakken hoor we blijven duimen en denken vaak aan jullie en ook aan Kevin, kop op! Dikke knuf Margreet

Anoniem zei

Hoi Wendy en d rest.

Wat vreselijk vervelend weer een infuus.Wendy je bent echt een kei hoor,elke keer maar weer dat geprik in je lijf.
Lieverds de moed niet laten zakken ook al duurd het nu wel erg lang.
Wij vertrouwen op een goede afloop.
Ook de groeten aan Kevin voor hem valt het ook niet mee.

Groeten uit een regenachtig Vlaardingen
Dikke kus van Andre en Nel.

Anoniem zei

Hallo lieve allemaal,

Wat heftig allemaal zeg! We volgen 'jullie avontuur' bijna dagelijks en we worden ook dan weer blij, dan weer verdrietig! Veel sterkte en houd moed en ook wij vetrouwen op een goede afloop.
Veel liefs van Carel, Annalies, Iris en Minke

Anoniem zei

Tja, nu gewoon de kop ervoor houden en niet opgeven !!!!!!

Ik denk dat ik op vrijdag 20 juni langs kom, ben de dag ervoor op mijn nieuwe school in Blokzijl geweest.

Groeten,
meester Kor

Anoniem zei

wendy iedereen op school mist je en duimen allemaal we gingen 2 juni sportdag doen eerst gingen we allemaal spelletjes doen maar toen
moest alles in gepkt en in velnis zakken en toen moesten we naar binnen omdat het ging omweren dat was niet leuk we moesten binnen wachten om hal 12 gingen we weer terug en we hopen dat je snel weer thuis komt
XXXcarlineXXX

Anoniem zei

Wen, het houdt maar niet op weer zoon ding in je arm :(. Ik hoop dat het snel beter gaat, want ik mis je echt heeeel erg hier!

xx Naom ( Je zusje he. )

Anoniem zei

Hoi daar in Groningen,
Kan me heel goed voorstellen dat de moed jullie af en toe in de schoenen zakt. Dat kan ook niet anders. Maar jullie moed verdwijnt toch nooit, jullie gaan door zolang als Wendy dit nodig heeft. Dat hebben jullie nu al zo lang laten zien. Desondanks hoop ik dat jullie heel heel snel naar huis mogen. Dikke knuffel Gertie

Anoniem zei

Hee

Afblijven is een leuke film hé
Ik heb hem zelf ook
Hij is zeker goed..
We hebben ook kruistocht in spijkerbroek, wil jij die misschien ook zien want dan mag je hem lenen..

Hele dikke kus van Marleen
En ik duim voor je.