donderdag 10 april 2008

donderdag 10 april 21.30 uur

Wendy heeft vandaag een longfunctie van 31,0% geblazen.

En toen was er weer eens POST!!
Fam. Kuip: Bedankt voor het HSM magazine.
En wat Wendy toen open maakte is echt waanzinnig! Post van het huis Anubis zelf! De familie Zillen (dit is een familie bij ons in het dorp) heeft een berichtje over Wendy gestuurd naar studio 100, en nu hebben zij Wendy een pakket van het huis Anubis gestuurd met een brief van Nienke,Appie, Patricia, Amber, Fabian, Mick, Joyce, Noa en Jeroen. Geweldig!

Vandaag begonnen met porties sondevoeding, dit hield ook in dat we insuline moeten spuiten en dat het infuus ER UIT is!!!
Mevr. Geluk kwam weer tekst en uitleg geven. En toen kwam het, pa en ma moesten op zich zelf ook even droog oefenen. Nou, ik ben dus als de dood voor naalden. Als Wendy geprikt moet worden hou ik haar altijd vast, dat vind ik al zo egoistisch. En nu moet ik mezelf met een klein miesserig naaldje prikken, durf ik het niet. Uiteindelijk heeft mevr. Geluk mij maar geprikt, want ik deed het echt niet! Het deed ook zeker geen zeer, maar gewoon het idee dat die naald er in moet. Nou Jan had geen problemen en deed het zo. En toen moest Wendy voor het echie. Mevrouw verblikt of verbloosd niet en zet zo die naald in haar been. Je had haar gezicht moeten zien, zo van: Ma, zo doe je dat even, wat zit je nou te piepen!

Met de fysio bij de ergotherapie een betere rolstoel gehaald. Op de afdeling staat maar een rolstoel en het gebeurt wel eens dat we er een nodig hebben en dan is er geen. Nu heeft ze er dus een voor haar zelf.
Tel daar nu bij op dat ze geen infusen meer heeft, dan komen we uit op een Wendy die spontaan lopend naar de lift loopt!

Vanavond had ze weer hartkloppingen. De afdelingsarts heeft nu een ECG gemaakt tijdens de hartkloppingen. Zo op het eerste gezicht zag ze geen afwijkingen, maar ze gaat hem nu vergelijken met eerdere ECG's.

Zo net om 21.00 uur bloedsuiker geprikt en insuline gespoten. Best wel even goed opletten met z'n allen, gelukkig kijkt verpleegkundige Koert met ons mee. Het is dat Wendy met haar handen zo trilt, anders doet ze het helemaal zelf. Nu helpen we haar alleen nog met het stil houden van de insulinepen bij het prikken. SUPERWOMEN!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo,allemaal,met ons is alles oke.
Lieve Wendy,Jolanda,Jan en Kevin,
wij zijn in gedachten bij jullie,
of zoals men ook wel zegt,wel uit
het oog maar niet uit het hart!!!.
wij wensen jullie uit sterkte toe.
Het zijn alleen maar woorden maar
meer kunnen we helaas niet doen,
veel liefs en dikke knuffels!!!!
groetjes tante Nel / ome Jaap.

Anoniem zei

Hallo Groningen,

WAUW, Wendy jij bent echt een kanjer, dat je je zelf zonder blikken en blozen kan prikken, goed man!!!
Je moeder is zeker maar een piepert, hoewel..... ik ben ook niet zo'n held.
Ga zo door, en tot zondag

groetejes en een dikke kus uut strend

Fam. Bagchus zei

Hallo allemaal,

Wendy, wat doe je het weer geweldig. Veel beter dan je moeder! Neeeeee die moeder van jou is geen held met naalden. Vraag maar aan haar wat er gebeurde toen we in de 4e en 6e klas van de basisschool een prik moesten krijgen!
Jij doet het gelukkig veeeeeeeeeeeeel beter.

Wat leuk dat je post hebt gehad van het huis Anubis. Isabelle en Stefan vertrouwen die nieuwe huishoudster voor geen meter. En jij?

Nou dat was het weer eventjes. Veel succes daar in het hoge Noorden en groetjes aan allemaal.

Leonard, Pamela, Isabelle en Stefan.

anne zei

Hey Wendy, Jolanda en Jan,
toppie wendy! wat knap van je!
Ik denk dat, ik net als mama het niet zou durven, zelfs roy was onder de indruk van jou prestatie.
Ik zal ome Willem morgen ff vertellen dat je helemaal naar de lift loopt! Ga zo door wendy je bent onze kanjer!
Post van Anubis dat is gaaf :)
Nou mop twee duimen de lucht in!
Groetjes uit Hilversum

Tamara M. zei

Knap hoor dat je in 1 keer zelf spoot!! Het heeft bij mij toch nog een weekje geduurd voordat ik dat kon (en toen was een stuk ouder dan jij nu!) Uiteindelijk "moest" het, omdat er maar 1 persoon op de wc paste;)

Met trillende handen prikken is idd erg lastig, maar dat komt vanzelf wel!!
Nogmaals, heel knap!!

xxx Tamara

anne-marie zei

hoi Wendy
Die moeders toch.
Het is gewoon tot drie tellen en dan doen.
Jij bent wel erg flink hoor.
Wat een leuk idee om naar postbus 100 te schrijven, fijn dat ze zo fantastisch reageren.
prettige dag veel liefs groetjes anne-marie

anne-marie zei

Nog even een reactie van mij.
Kon het natuurlijk niet laten en heb meteen ook naar studio 100 gemailt.
Vanmorgen bericht ook voor dean is iets onderweg..
bedankt voor de tip.
groetjes liefs anee-marie

Anoniem zei

Heej Wendy,
Ik wou vlug effe zeggen dat ik je inderdaad een SUPERWOMAN vindt.
Wat ben jij dapper zeg. Ik blijf je volgen meid, zie je vast weer een keertje in het ziekenhuis.
Liefs Gertie

Anoniem zei

Hoi Wendy
Wat knap dat je de insuline zelf kon spuiten.
Ik heb ook cf en moest ook spuiten en de eerste keer is best eng.
Maar het doet helemaal geen zeer en toen ging het steeds gemakkelijker.
Nu 17 jr later ben ik over gegaan naar een insuline pomp heel makkelijk en maar 1 naaltje prikken per 4 dagen.
veel kinderen vinden dat fijner.
ik ben heel blij om te lezen dat alles goed met je gaat en je lekker aan t herstellen bent van je longtransplantatie.
groetjes manon cfer